Vilken idiot

Alex bloggade bort pengarna

Ett ögonblick...Alex Schulman, 32,
som la ut sina kreditkortsuppgifter på sin blogg och bestals på tusentals kronor av snabba läsare.

- Ja, jag vet. Herregud. Hur jävla dum får man vara?

Ganska dum, va?

- Jo. Det känns som att det var rätt åt mig. Är man så dum att man lägger ut sitt kortnummer på en av Sveriges största bloggar får man väl skylla sig själv.

Hur mycket hann de handla för?

- Skadan inte är helt kontrollerad än. Men American express kollade aktiviteten och en dåre köpte grejer på Apoteket för flera tusen. Sen har jag fått massor med mejl från folk som bifogar kvitton och skriver "tack för den här grejen".

Vad säger American express om det här?

- De är väl inte så roade av att stå för den här kostnaden. Det finns ju en drulleförsäkring, men så mycket drulle får man nog inte vara.

Vad vill du säga till läsarna?

- Håll till godo! Jag är imponerad av deras snabbhet. Inlägget låg bara ute en timme och de var flinka, både i huvudet och med knapptryckningar.

Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?

- Ett nytt Amex som kommer med bud i morgon, för nu har jag inget kort och inga pengar.

(Publicerat i Aftonbladet den 3 oktober 2008)


Idioten Alex Skjulman med hans pyssling till bror på hans högra sida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0